הקמת אתר אינטרנט לעמותה – המדריך המלא והמקיף

אתר אינטרנט הוא כלי עבודה חשוב לעמותות, אשר מאפשר לממש מגוון מטרות שימושיות. כך ניגשים לכך, באופן איכותי:

תכנון אסטרטגי

את הקמת האתר חשוב להתחיל מתכנון אסטרטגי. הדבר מתבטא קודם כל בהגדרת מטרות האתר בצורה ברורה וחד משמעית. מטרות אלה, עשויות להיות למשל גיוס תרומות או הפצת מידע שחשוב לעמותה להפיץ. למשל, עדכון שבועי על מה שחדש לגבי העמותה, עבור מי שמתעניין בפעילותה, באתר ובאמצעות הרשמה לניוזלטר.

בחירת מומחים

לשם תכנון איכותי של האתר והקמתו המקצועית, חשוב שתבחרו אנשי מקצוע מתאימים. מומחים אלה, יהיו מקימי אתר, מומחי שיווק וקידום אתרים ואולי גם מומחי ממשק משתמש.

תכנון יסודי

בהמשך, מגיעים לתכנון יסודי ומפורט של האתר עצמו. אפיון אתר כזה, יכלול בין השאר תיאור של מבנה האתר. זאת, כולל העמודים הראשיים כמו עמוד הכניסה הראשי, עמוד אודות או צור קשר וכן עמודים שמיוחדים לכם.

ברמת תכנון מתקדמת יותר, ניתן להתייחס גם לממשק המשתמש (נושא בו כדאי להיעזר במומחים, אם יש את התקציב לכך) ויחד איתו, להיבט חוויית המשתמש. עוד חשוב, שתהיו מודעים להיבטי חוק רלוונטיים, ככל שישנם.

הקמת אתר אינטרנט לעמותה - המדריך המלא והמקיף

תשתיות

יש לקחת בחשבון ולתכנן היטב, גם את התשתיות הטכניות שעליהן האתר יוקם ויופעל. צריך להחליט היכן האתר יאוחסן וכיצד הוא יוקם – בפלטפורמה כמו וורדפרס או מסוג אחר. עוד החלטה שיש לקחת, היא לגבי הדומיין של האתר (שם האתר). דומיין הוא דבר ששוכרים לתקופה קצובה ויש לחדש זאת ככל שאתם זקוקים לו. בחירת הדומיין היא החלטה שיש לא מעט מה לחשוב לגביה. בין השאר, מומלץ שהדומיין כמובן ייתן ביטוי לשם העמותה, שלא יהיה ארוך מדי ושיהיה קל לרישום וזכירה. עוד החלטת משנה בנושא זה, היא לגבי סיומת הדומיין – האם זה יהיה co.il או .com או .org או אולי משהו אחר? בחירת התשתיות משמעותית מהיבטים טכניים רבים, כולל ביצועי האתר ואלה נושאים שעליהם תוכלו לשמוע יותר, מהמקצוענים שאיתם תעבדו. למשל ספק itc אשר גם מציע דרך אגב, שירותי עזר שונים לבעלי אתרים. דוגמא חשובה לשירות עזר משלים, הוא נושא הגיבוי, בו תמיד חשוב לטפל היטב.

הקמת האתר בפועל

הקמת האתר הוא שלב שאתם תלוו לאורכו, בכדי לראות שהוא מתקדם כפי שאתם רוצים. במסגרתו, המומחים הטכניים ומומחי השיווק יבטיחו גם התאמה ל-SEO (ראו בהמשך), לצרכי האבטחה ולחוקי נגישות האתרים. ההקמה מתבצעת בשלבים וייתכן שהיא תכלול גם דיונים נוספים על התכנון המקורי והכנסת שינויים.

הרצה

לפני הצגת האתר באופן סופי לציבור הרחב, וגם בתחילתה, האתר עדיין יהיה בהרצה. בכדי לגשת לאתר, יש חשיבות גם לספק האינטרנט שאיתו תעבדו, בשלב זה ובכלל. בהקשר זה, ספק אינטרנט Itc מוביל בעולם האינטרנט והוא דוגמה לבחירה מומלצת. מצב האתר ינוטר, ינותח ויבוצעו שינויים, ככל שיידרש.

שיווק האתר

שיווק האתר הוא היבט חשוב מאוד של הקמתו. ללא שיווק, הציבור הרחב לא ידע על האתר ולא תוכלו להפיק ממנו את התועלת הרצויה. חשוב להבהיר, ששיקולי שיווק נלקחים למעשה בחשבון, כבר במסגרת תכנון והקמת האתר. יש תכונות שונות של האתר, הן בתכנים והן בקוד האתר עצמו, שמשפיעים על קידום אתרים אורגני. משלים זאת קידום בערוצים נוספים, כמו רשתות חברתיות ומודעות בתשלום.

לסיכום

רוב העמותות לא זקוקות לאתר יוצא דופן ולכן, הקמת אתר כזה לא צריכה להיות מורכבת מדי. עם זאת, חשוב לטפל בכך באופן מסודר וחכם.

 

 

עמותות ותרומה לקהילה

איך עמותת עזר מציון מצילה חיים?

מבין העמותות וגופי ההתנדבות אשר פועלים בארץ, אחד הגופים הוותיקים והבולטים ביותר הוא "עזר מציון". פעילות העמותה המגוונת, מסייעת לאינספור אנשים במצבי מצוקה וחולי למיניהם,

נגישות