3 טיפים לשיווק עמותות שתוכלו ליישם כבר היום

בדיוק כמו עסקים, גם עמותות צריכות להשקיע בשיווק הארגון, זאת כדי להגיע לחשיפה גבוהה, לקהלים חדשים ובין היתר גם כדי לגייס כספים. אבל מהם אפיקי השיווק האידיאליים ביותר לעמותות, ואיך עושים זאת? ובכן, אספנו בעבורכם 3 טיפים לשיווק עמותות שתוכלו ליישם כבר היום. בואו נתחיל.

  1. שיווק עמותות בגוגל: אל תוותרו על קידום אתרים אורגני

היום כבר ידוע שכדי להופיע במנוע החיפוש, חשוב להקים לעמותה נכס דיגיטלי, אתר אינטרנט. האתר לא חייב להיות מאוד גדול או להכיל מגוון רחב של תכנים, אבל הוא כן צריך להיות נגיש, להכיל מידע חשוב על אודות העמותה, החזון שלה, מטרותיה וכמובן גם דרכים ליצירת קשר. לצד כל אלה, על מנת להגיע למיקומים גבוהים במנוע החיפוש ובביטויים רלוונטיים, חשוב להשקיע בקידום האתר. "קידום אתרים אורגני שמתבצע באופן מושכל ונכון, יכול לסייע לאתר להגיע למיקומים גבוהים במנוע החיפוש, ובכך ניתן להיחשף לקהלים חדשים", אומר עידן בן אור, שעוסק כבר מספר שנים בתחום ומנהל חברת קידום אתרים שנקראת "ריגו מרקטינג". למעשה, קידום האתר מתבצע בשני מישורים עיקריים, בתוך האתר ומחוץ לאתר. בתור האתר, חשוב להקפיד על אופטימיזציה נכונה, היצמדות למחקר מילים והעלאת תכנים מקצועיים ובעלי ערך לגולש, ואילו מחוץ לאתר, ניתן לבנות תמהיל קישורים חיצוניים ואף לבצע ניהול מוניטין לעמותה.

אתר אינטרנט הוא כלי חיוני בתחום השיווק הדיגיטלי. אם לעמותה שלכם כבר יש אתר קיים, תוכלו לפנות למקדם אתרים מקצועי שיסייע לכם. אם לא, מוטב להקדים ולהקים אתר מקצועי (רצוי בפלטפורמת וורדפרס), ולהתחיל לקדם אותו במנוע החיפוש, בליווי של איש מקצוע כמובן.

  1. אל תפסלו את כל מה שיש לרשתות החברתיות להציע לכם

זה לא סוד שהרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות בולטות בעשור האחרון, ולכן זה לא מפתיע שלא מעט בעלי עסקים בוחרים בפלטפורמות הללו כדי לקדם את העסק שלהם. בדיוק כפי שמקדמים עסקים בפייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק וכו', כך גם ניתן לקדם עמותות וארגונים ללא מטרות רווח.

בתור התחלה, כדאי להבין אילו פלטפורמות יהיו האידיאליות ביותר בעבור העמותה שלכם, והיכן נמצא קהל היעד שלכם, וכן – גם אם מדובר בפלטפורמה מפתיעה כמו טיק טוק או פינטרסט. לאחר מכן, כדאי לתכנן אסטרטגיית תוכן ולבנות קונספט מסוים שעל פיו תנהלו את הנכסים הדיגיטליים של העמותה, למשל, האם יש צורך בהקמת קבוצת פייסבוק, או שעמוד עסקי יספיק? האם העמוד יכיל תכנים מקצועיים ומידע עם ערך, או מידע לגבי אירועי תרומות? או גם וגם?

רק לאחר שתתכננו את התוכן של הפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות, תוכלו להתחיל לתפעל את העמודים. אם אתם עתידים לנהל קמפיינים ממומנים, כדאי לכלול את הפעילות בתוכנית השיווקית של העמותה (וכמובן גם בתקציב), ולהגדיר קהלי יעד באופן המיטבי. כמו כן, תמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם להגיע לתוצאות הרצויות, אם כי בהחלט ניתן לנהל את הרשתות החברתיות של העמותה באופן עצמאי.

טיפ: לרשתות החברתיות השונות יש לא מעט פיצ'רים מעולים שיסייעו לכם להגדיל חשיפה (כמו הרילס באינסטרם, מסיבות צפייה בפייסבוק וכו'). אל תחששו להשתמש בהם.

  1. הכירו את תכנית המענקים של גוגל לעמותות

אם עדיין לא הכרתם אותה – תכנית המענקים של גוגל לעמותות יכולה להיות אידיאלית עבור לא מעט ארגונים, משום שהיא מציעה לעמותות מענק של 10,000$ לפרסום בגוגל. חשוב לציין שלא כל עמותה יכולה להגיש מועמדות לתוכנית המענקים, משום שיש כמה וכמה דרישות ותנאים לקבלת המענק, ועל כן, כדאי לקרוא על כך באופן נרחב.

נגישות