אחד הנדבכים החשובים ביותר של תפקוד ושגשוג של חברה הוא מה שנקרא 'המגזר השלישי'. הוא כולל התארגנויות וולונטריות של יחידים או קבוצות. צורת ההתארגנות הכי נפוצה היא עמותה. היא גם מוכרת על ידי המדינה לצרכי מס ולעיתים אפילו זוכה לתמיכתה. עמותות יכולות ליצור שינוי של ממש, להזיז דברים. בשביל שזה יקרה, צריך כמה גורמים אשר יחברו יחדיו. אחד החשובים שבהם הוא השיווק. רבים ממי שמקימים עמותות חדשות לא מתארים לעצמם את הקושי השיווקי שעליהם יהיה לעבור. בתחילת הדרך יש הרבה התלהבות מהרעיון והדרך כמו גם אנשים רבים אשר תומכים. עם הזמן, מגלים שככל שרוצים להתקדם הלאה, צריך להביא עוד אנשים, עוד תורמים ותורמות, עוד מתנדבים ומתנדבות וזה דורש לספר את הסיפור של העמותה באופן משכנע וקולע, בקיצור – לעשות שיווק. אחד האמצעים הבולטים כיום לשיווק עמותות הוא עמוד הפייסבוק ועל קידומו נתמקד במאמר הזה.
קידום עמוד פייסבוק מתחיל בקניית לייקים
בניית עמוד פייסבוק היא פעולה הכרחית לכל עמותה. בפייסבוק ניתן להעביר מגוון תכנים ולהגיע לקהלים רבים, הן של תורמים והן של מתנדבים פוטנציאלים. הבעיה היא שהחשיפה בפייסבוק אינה נקבעת לפי איכות התכנים או אפילו המטרה הנעלה של העמותה שלכם. היא נקבעת לפי אלגוריתם הנותן משקל רב לחשיפת העבר של אותם תכנים. בפשטות – אם כבר יש לכם חשיפה, תקבלו עוד. כאן נכנס לתמונה שירות שיכול להרחיב את החשיפה לעמוד הפייסבוק של העמותה: רכישה של לייקים ממקורות איכותיים היא הדרך הכי טובה להתחיל את השרשרת הזו של חשיפה אשר מביאה איתה עוד חשיפה. אם אתם לא מכירים את הנושא, דעו לכם שרכישת לייקים היא פעולה מקובלת מאד בקרב מקדמי עמודי פייסבוק מקצועיים. היא חוסכת זמן רב, לפעמים חודשים רבים, של העלאת תכנים אשר לא מצליחים להמריא. רכישת לייקים כמובן לא יכולה להיות הצעד היחיד. המשיכו לקרוא וגלו מה עוד ניתן לעשות.
השקיעו בתוכן
ההשקעה בתוכן משתלמת. אתם לא עושים זאת בשביל האלגוריתם אלא בשביל שמי שכבר מגיע לעמוד העסקי שלכם, ירצה להישאר שם ואפילו להגיב או לשתף. תוכן מילולי צריך להיכתב באופן מוקפד. מומלץ להעסיק כותבי תכנים מקצועיים אשר יודעים לתמצת ולזקק את המסר, לכתוב באופן קולח ולרתק את הקוראים עד הסוף.
תכנים ויזואלים כמו תמונות או סרטונים צריכים להיות מושקעים. זה אומר להשקיע בציוד מינימלי או לתת את המלאכה של הצילום לפרילאנס עם ניסיון. סרטונים אשר בנויים נכון הם כאלו בהם יש חשיבה על לוקיישן, על תאורה, על סאונד איכותי ואפילו על תסריט ועריכה מקצועיים. עדיף להשקיע ולפרסם מעט תוכן איכותי מאשר הרבה תוכן פחות איכותי.
הכירו את הפיצ'רים השונים בפייסבוק
היכרות עם הפיצ'רים תייעל את העבודה של העמותה שלכם. בסטורי למשל תוכלו לפרסם תכנים פחות מושקעים ויותר ספונטנים. הם מיועדים לעוקבים שלכם – מתנדבים או תורמים פעילים. שם תוכלו ליצור אנרגיה סביב הדף ולפרסם דברים יותר נועזים.
שימוש נכון באיוונטים (אירועים) הוא חיוני לעמותה בה יש אירועים וציוני דרך שונים כגון הפגנות, עצרות, ימי עיון, הרצאות וכו'.
פייסבוק מציעה למנהלי עמודים עסקיים, כולל עמותות, כלי מכירה שונים הכוללים הצגה של מוצרים. עמותות רבות מגייסות כספים באמצעות מכירה של מוצרים שונים ולכן הכלי הזה יכול להיות להן מאד שימושי.
לבסוף זכרו שניהול עמותה דומה מאד לעיתים לניהול עסק של ממש. כך גם בכל הנוגע לעמוד של העמותה – הוא מתנהל כמו עמוד עסקי ולכן דורש שימוש בכלי עבודה דומים, בראשם רכישת לייקים.