לא צריך להסתבך: תפנית מציעה פתרונות לניהול מוסדות פיננסיים

ניהול מוסדות פיננסיים הוא אתגר לא קטן, אשר בוודאי "מסבך את החיים" עבור מנהלים רבים. יש משימות רבות לטפל בהן, תהליכים ומידע והכול חייב להיות מבוצע בדייקנות רבה וביעילות מרבית. כיצד נותנים לכך מענה טוב?

מאוסף כלים לפתרון מאוחד

הגישה הרגילה לפתרון אתגרים כאלה, היא להשתמש באוסף כלי עזר שונים. כיום, כלים אלה הם ברובם הגדול תוכנות מחשב שונות. כל תוכנה כזו עשויה להיות מצוינת בתחום שבו היא מטפלת. אך התוכנות לא תמיד עובדות היטב ביחד ועצם השימוש בכמה כלים שונים במקביל, מסרבל ומסבך. יש לכך למעשה פתרון זמין ומוכח. באמצעות תוכנה לחברות אשראי חוץ בנקאי, ניתן לטפל בכל האתגרים של ניהול מוסדות פיננסיים במרוכז. מדובר במערכת ERP או Enterprise Resource Planning וזהו פתרון קלאסי בעולם המחשוב למצבים כאלה.

אתגר ההתאמה

אלא שהסיפור לא נגמר בנקודה זו. ERP דורש התאמות לכל סוג עסק ואז לעסק הספציפי עצמו. התאמות אלה, עשויות להיות עניין מסובך למדי. תפנית מציעה לכך פתרון מיוחד, בכך שהיא מתמחה בהתאמה ספציפית למגזרים שונים מראש. במקרה זה, יש גרסה של תפנית אשר מוכנה מראש ובאופן ספציפי, עבור חברות אשראי חוץ בנקאי. מלבדו אגב, יש גרסאות כאלה גם עבור שורה ארוכה של מגזרים אחרים, כגון יבואני רכב, ליסינג והשכרה, חברות בתחום הקמעונאות, חברות יבוא ושיווק מוצרי צריכה, מרכזים רפואיים ועוד. זמינות פתרון כזה, חוסכת כמובן משאבים רבים ללקוח. במגזר זה ובאחרים שתפנית מתמחה בהם, אין לה למעשה מתחרים והפתרון שלה הוא פתרון בסט אוף בריד בתחומו. פתרון ייחודי וייעודי, אשר מספק ללקוח את כל הדרוש לו, בחבילה אחת.

תכונות שכלולות בפתרון

תפנית כוללת גם מודולים גנריים של ניהול, דוגמת מודול ניהול קשרי לקוחות (CRM). אך כאמור, המיוחד בה, הוא עובדת היותה מותאמת מראש למגזרים שונים. בהקשר לניהול מוסדות פיננסיים וחברות אשראי חוץ בנקאי, הדבר מתבטא בין השאר ב

  • יכולות בסיסיות של ניהול כספי – ניהול תקציב ובקרה תקציבית, דו"חות כספיים, ניהול ספר ראשי, ניהול ספקים ותשלומים וכן ניהול לקוחות וגבייה.
  • מתן וקבלת הלוואות – ניהול פעילות מתן הלוואות או קבלת הלוואות. זאת, כולל טיפול בהיבטי ריבית, הצמדה וניהול בטוחות להלוואות.
  • ניהול ניכיון צ'קים – סיוע בניהול מחירון, טיפול בעמלות שונות (מזומן, דחוי, משולב), סכומי מינימום ומקסימום למימון, מדרגות עמלות ריבית לפי סכום או לפי ימי מימון וניהול פול עמלות מימון.
  • פקטורינג – ניהול הטיפול בעסקאות פקטורינג. ניהול פרטי העסקה, התקבולים, הריביות ועוד.
  • ארכיון דיגיטלי – ניהול ארכיון לשמירת מסמכים חיוניים.
  • ניהול השירות – ניהול הסכמי שירות, טכנאים ואנשי שטח.
  • ניכיון כרטיסי אשראי.

עוד כמה נקודות חשובות

מדובר במערכת מורכבת ורבת אפשרויות. מעבר למה שציינו עד כאן, עוד חשוב ומעניין לדעת:

מנגנוני בקרה שימושיים

בנויים לתוך המערכת מנגנוני בקרה שונים, באמצעותם ניתן לבצע למשל זיהוי ומניעת הונאות.

פיתוח איכותי ומתמשך

תפנית היא מערכת אשר נמצאת בפיתוח מתמשך, מעל לשני עשורים! זאת, על ידי חטיבת מערכות עסקיות בחברת הטכנולוגיה הבולטת מטריקס. הפיתוח מרוכז במקום אחד, באופן אשר מסייע להבטיח אינטגרציה, בין כל מרכיבי המוצר.

לעסקים גדולים

תפנית מיועדת מראש לעסקים גדולים. היא פותחה מתוך מחשבה, על עמידה בדרישות הגבוהות שהם מציבים. למשל, תמיכה באפשרות של המרת כמויות מסמכים גדולות לפורמט דיגיטלי, על ידי סריקה מהירה.

לסיכום

לכל חברה בתחום ניהול מוסדות פיננסיים, מומלץ מאוד להכיר את תפנית ואת יתרונותיה הרבים עבורם.

נגישות