נעים להכיר: עמותת "מזון לחיים"

יש עמותות שפשוט מעלות חיוך וכזו היא עמותת "מזון לחיים". מדובר בעמותה רשומה שהתחילה את דרכה בשנת 2002 כנטו פעילות התנדבותית, כך שכיום היקף הפעילות גדל ונהיה משמעותי. העמותה נוצרה מתוך דחיפה ועשייה של מספר מעורבים, ביניהם אבנר הייזלר. הסניף הראשון הוקם בפתח תקווה, וכאשר הפעילות תפסה תאוצה, נוספו סניפים נוספים בחיפה ובירושלים. המטרה שעומדת לנגד העיניים היא לסייע לכמה שיותר משפחות נזקקות מבחינת גישה למזון, (מבושל וקנוי), ואכן יום אחר יום חברי העמותה מגשימים את המטרה.

היקף הפעילות

מדי חודש העמותה מאמצת מאות משפחות, כאשר בתקופת החגים נרשמה עלייה דרסטית מבחינת הביקוש -בימי חג העמותה מסייעת ללא פחות מאלפי משפחות. לצד העזרה הרבה שנוגעת להאכלה של אינספור אנשים שנמצאים במצב כלכלי קשה, העמותה גם מקיימת מוקד קבוע שבו מבשלים ומגישים מדי יום ארוחות חמות, עבור ניצולי שואה וקשישים. אלו זוכים לא רק לארוחה חמה ביום, אלא גם למפגש עם אנשים אכפתיים ואדיבים, כך שישנה עבורם סיבה לצאת מהבית – להפיג במעט את הבדידות. לאור ההצלחה, עומד להיפתח בית נוסף בפתח תקווה. מכאן שאם ניזכר בדברי אבנר הייזלר בגלובס, נציין שהוא מאמין בפעילות במגוון ערוצים, כך שאם רוצים שאפיק מסוים יצליח, יש לבחון מהיכן ניתן לחזק אותו, ופה קורה בדיוק אותו הדבר עם הסניף החדש.

נעים להכיר: עמותת "מזון לחיים"

תמיכה לצד שמירה על הזכויות

על כל ההצלחה הזו מככבים לא מעט אנשים, אם כי אבנר הייזלר מהווה דמות מפתח – אחד משני יו"ר העמותה. הייזלר, רואה חשבון במקצועו, נוהג להתנדב באופן תמידי ובעל ניסיון עשיר ביזמות פרטית. לאור כל זאת כל מי שנתקל באבנר הייזלר בדה מרקר, מבין שמבחינתו אין להפריד בין אוכלוסייה חלשה לבין מגוון הזכויות שעשויות להגיע לה, ועל כן לצד תמיכה משפטית, הוא גם פועל באפיק שתמיד נחוץ – בתחום ההסעדה שמיועדת לתמוך באוכלוסייה חלשה.

 עוד אודות פעילות העמותה

לצד חלוקת מזון ובישול ארוחות חמות, העמותה פועלת במגוון מישורים משלימים, כך שבין היתר ניתן למצוא שהיא מסייעת בכול הנוגע לליווי חתנים יתומים לחופה, ואף היא תומכת במשפחות שסועדות קרובים חולים. מכאן שהעמותה פועלת בשני מישורים משלימים. היא גם מעניקה סיוע לנזקקים והיא גם מעניקה שירותי רווחה חשובים.

 חשוב לדעת!

לצד כל כוונה טובה, גם חשוב שיהיה סדר ויישור קו בהתאם לסעיפי החוק, ועל כן התורמים הרבים שמחים לדעת שהעמותה מחזיקה בסך האישורים הנחוצים, כולל דיווחים שנתיים וזיכוי ממס לתרומות – מדובר בעמותה רשומה באופן חוקי. כמו כן, אם מבקשים להציץ מעט בנתונים, נמצא שנכון ל-2019 (טרם שנת הקורונה) המחזור השנתי עמד על 8,628,277 ש"ח. מה עוד ראוי לדעת? שהעמותה גדולה, מעסיקה כ-109 עובדים והיא נתמכת בלא פחות מ500 מתנדבים.

היעד הנוכחי

אם נשאל את עמותת לחיים מהו היעד הבא, נציין שהוא להמשיך ולתמוך בכמה שיותר משפחות נזקקות, לפתוח עוד בית חם שיתמוך במיעוטי יכולת, לייצר עוד מפגשים חמים בין אנשים אכפתיים לאנשים נזקקים, להגדיל את מעגל המתנדבים וכמובן להגיע לכמה שיותר אנשים – לסייע להפיץ טוב.

 מבקשים לקחת חלק?

כמו כל עמותה, גם פה העמותה נעזרת בלא מעט תרומות פרטיות. מבקשים לקחת חלק? היכנסו לאתר העמותה ותבחרו כמה לתרום. כל סכום מיידע כמה סלי מזון התרומה יודעת להעניק, ומהו היעד, כך שניתן לדעת בדיוק לאן הולך הכסף – ניתן לדעת שזוכים להפיץ טוב, בתקווה שנמשיך להיות הצד שמעניק.

נגישות