איך עושים ניהול מוניטין מוצלח לעמותה?

מהו מוניטין טוב לעמותה? הוא לא רק עניין של הצלחה או כישלון, והוא גם לא רק עניין של פופולריות או התעניינות. הוא עניין של אמון. אמון של התומכים שלכם, של המתנדבים שלכם ושל הקהילה שלכם. אמון שנוצר על בסיס עקרונות, ערכים והתנהגות. אמון שצריך להיבנות ולהתחזק כל הזמן. אז, איך עושים זאת? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור מוניטין טוב לעמותה שלכם.

אתר אינטרנט מקצועי

הבסיס לניהול מוניטין מוצלח לעמותה שלכם הוא נוכחות מקוונת חזקה. קודם כל, אתם תצטרכו אתר אינטרנט מקצועי, והאתר צריך להסביר בבירור מה העמותה שלכם עושה, מה הערכים שלה ומה ההשפעה שלה. הוא צריך להיות נוח לשימוש, מותאם לנייד וידידותי למנועי החיפוש השונים. בנוסף לכך, עדכנו את התוכן באתר שלכם באופן קבוע. הוא יכול לכלול סיפורי הצלחה, מידע על הפעילות שלכם וחדשות על העמותה. התוכן יעזור לכם לעורר מעורבות ולרתק את הקהל שלכם.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן כלי חשוב לניהול מוניטין לעמותה. הן יכולות לעזור לכם להגיע לקהלים חדשים, לעורר מעורבות ולחזק את המוניטין שלכם. הינה כמה טיפים לשימוש ברשתות החברתיות ביעילות:

  • הישארו פעילים: פרסמו תוכן באופן קבוע כדי שהעוקבים שלכם ידעו שאתם שם.
  • שתפו תוכן איכותי: השתמשו בתמונות, סרטונים וסיפורים כדי לספר את הסיפור של העמותה שלכם.
  • התקשרו עם העוקבים שלכם: השיבו לתגובות ולשאלות וטפחו תחושה של קהילה.

 

 

מעקב אחר אזכורים באינטרנט

חשוב להיות מודעים למה שאנשים אומרים על העמותה שלכם ברשת, ואתם יכולים לעשות זאת באמצעות כלים כמו התראות Google, פלטפורמות האזנה לרשתות החברתיות וכלי מעקב אחרים. הינה כמה טיפים למעקב אחר אזכורים באינטרנט:

  • השתמשו בכלים מתאימים: יש מגוון כלים שניתן להשתמש בהם כדי לעקוב אחר אזכורים ברשת. בחרו בכלים שמתאימים לצרכים שלכם.
  • הגדירו התראות: הן יעזרו לכם לדעת כשמשהו חשוב קורה.
  • היו קשובים: אל תתעלמו ממה שאנשים אומרים, גם אם הדברים הם שליליים.

ביקורות חיוביות והמלצות

עודדו ביקורות חיוביות והמלצות, כי הן דרך מצוינת להראות לעולם מה העמותה שלכם עושה טוב. הן יכולות לעזור לכם לגייס תמיכה, למשוך מתנדבים חדשים ולחזק את המוניטין שלכם. הינה כמה דרכים לעודד ביקורות חיוביות והמלצות:

  • בקשו מאנשים לשתף את חוויותיהם: שלחו דואר אלקטרוני למוטבים, מתנדבים ותורמים מרוצים ובקשו מהם לכתוב ביקורת או להמליץ על העמותה שלכם באינטרנט.
  • הציגו ביקורות חיוביות באתר האינטרנט ובמדיה החברתית שלכם: הן יעזרו לאנשים לראות מה אומרים אחרים על העמותה שלכם.
  • היו פעילים בקהילה שלכם: השתתפו באירועים מקומיים, תרמו לפרויקטים קהילתיים והכירו את האנשים שאתם משרתים.

הפכו משוב שלילי ליתרון

טפלו במשוב שלילי על העמותה שלכם באופן יזום לשיפור התדמית החיובית שלכם. משוב שלילי הוא חלק מהחיים, גם אצל עמותות. אבל הדרך שבה אתם מתמודדים איתו יכול להשפיע מאוד על המוניטין שלכם. כך תוכלו לטפל במשוב שלילי:

  • הקשיבו: אל תתעלמו מהמשוב השלילי, גם אם הוא לא נעים. הקשיבו בקשב רב למה שיש לאנשים לומר ונסו להבין את החששות שלהם.
  • הגיבו במהירות: אל תנסו להשתיק את המשוב השלילי או להכחיש אותו. הגיבו במהירות ובמקצועיות והציגו תוכנית פעולה להתמודדות עם הבעיה.
  • היו כנים: אל תפחדו להודות בטעויות. היו כנים לגבי מה קרה ומה אתם עושים כדי לתקן זאת.

לסיכום

עם נוכחות מקוונת חזקה, מדיה חברתית פעילה, מעקב אחר אזכורים באינטרנט, ביקורות חיוביות והמלצות ומענה על משוב שלילי, אתם יכולים ליצור מוניטין חיובי לעמותה שלכם. המוניטין החיובי חשוב לעמותות, כי הוא יכול לעזור לכם לגייס תמיכה ציבורית, למשוך מתנדבים חדשים ולקבל גישה למשאבים. אז, אם אתם רוצים לעזור לעמותה שלכם להצליח, התחילו לטפל במוניטין שלה היום.

מעסיקים דתיים? מנהגים שאולי לא הכרתם
המגזין שלנו

מעסיקים דתיים? מנהגים שאולי לא הכרתם

אם גם אתם מעסיקים המנהלים תחתם עובדים, אתם כנראה כבר מבינים את החשיבות של היכרות עמם ועם המגבלות והאילוצים שככל הנראה יש לכל אחד מהם.

נגישות