מתנדבים מכל הלב למען ילדים חולים: הכירו את עמותת לתת תקווה

עמותת "לתת תקווה" הוקמה בשנת 2002 כגוף התנדבותי ששם לו למטרה לסייע לילדים חולים במחלות קשות ולתמוך בבני משפחותיהם בהתמודדות עם המחלה. העמותה נמצאת בקשר רציף עם מחלקות הילדים בבתי החולים בארץ כדי להגיע לכמה שיותר ילדים מטופלים ולעזור להם לפני ואחרי הטיפולים וגם במהלכם. אילו פעילויות מקיימת העמותה בחגים ולאורך השנה? התשובה במאמר שלפניכם.

חגי תשרי בעמותת לתת תקווה

תקופת החגים היא בדרך כלל שמחה עבור הילדים, אך אלפי משפחות מעבירות את התקופה הזו במחלקות ילדים בבתי החולים. עמותת לתת תקווה פועלת על מנת לוודא שהילדים המאושפזים יעבירו את החגים בשמחה, במטרה ליצור להם חוויות חיוביות ובלתי נשכחות. במהלך החגים מקיימת העמותה מגוון רחב של פעילויות לרווחת הילדים המאושפזים, ונציגי העמותה שוהים במחלקות הילדים בבתי חולים בכל רחבי הארץ ומנסים להקל על המשפחות והילדים. הם מגיעים עם צעצועים, משחקים, הפתעות טעימות ובעיקר המון שמחה ואנרגיה טובה.

בנוסף, העמותה מארגנת פעילויות, הצגות וסדנאות בתוך מחלקות הילדים, על מנת להפיג את הבדידות שלהם והקושי שהאשפוז גורם, וכן להעניק לילדים ולמשפחתם מסגרת תמיכה נוספת, מלבד התמיכה הרפואית.

שיא הפעילות מתרחש בסוכות, בו מקיימת העמותה מחנה נופש ייחודי לילדים ולבני משפחתם, כך שגם הם יוכלו לנפוש כמו חבריהם הבריאים, לצאת ממיטת האשפוז, לשנות אווירה ולצבור כוחות שיסייעו להחלמתם.

חגי תשרי מסמלים התחלה חדשה, ועמותת לתת תקווה עושה הכל כדי שאותם ילדים יתחילו את השנה החדשה בשמחה ובאושר, עם חיוך גדול על הפנים והרבה אופטימיות ותקווה, שתלווה אותם לאורך כל השנה.

חג הפסח בעמותת לתת תקווה

לקראת חג הפסח עומלים מתנדבי העמותה על מבצע "קמחא דפסחא", כדי שגם משפחות שידם אינה משגת יוכלו לחגוג את החג כהלכתו. העמותה תורמת לאלפי ילדים חולים ובני משפחתם, ובפרט למשפחות נזקקות שילדיהן מאושפזים בבתי החולים. בעבר העמותה חילקה סלי מזון עשירים הכוללים בשר, יין, מצות, פינוקים וחטיפים, אך היום מחלקת העמותה תווי קנייה כדי לאפשר לנזקקים לקבל בכבוד ובדיסקרטיות את השי מבלי להגיע פיזית למוקד החלוקה. בדרך זו כל משפחה יכולה לבחור את המוצרים המועדפים עליה לקראת החג.

 

 

בנוסף, מקיימת העמותה ארוחות וחגיגות בליל הסדר ופעילויות בכל חג הפסח לילדים המאושפזים בבתי החולים ולבני משפחותיהם. כמו כן, מתקיים מחנה פסח לילדים בהתאם להנחיות של בתי החולים ומשרד הבריאות.

מושתלדת – יום הולדת לילדים מושתלי כבד

מושתלדת הינה פעילות יום הולדת ייחודית לילדים מושתלי כבד, בשיתוף עם מחלקת השתלות כבד בבית החולים שניידר. אלו הם ילדים שכבר עברו את ההשתלה, חזרו לחיים הרגילים שלהם ואינם מאושפזים באופן קבוע, אך העמותה שומרת איתם על קשר ומהווה להם קהילה תומכת קטנה. בכל חודש חוגגים פעילי העמותה יום הולדת לאחד מהילדים המושתלים, מכינים עוגה שמתאימה לתחביבים שלהם ומביאים מתנות שישמחו אותם באופן אישי.

ארון ההפתעות

ארון ההפתעות הוא פרויקט של עמותת לתת תקווה, במסגרתו הוצב במחלקות הילדים ארון עצום מלא בהפתעות ומתנות לילדים המאושפזים. מידי חודש דואגת העמותה למלא את הארון במתנות חדשות וכיפיות לרווחת הילדים. הפרויקט פועל בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, בני ציון בחיפה וסורוקה בבאר שבע.

לסיכום

עמותת לתת תקווה פועלת למען קידום רווחת ילדים חולים ומאושפזים ובני משפחותיהם. העמותה מחלקת תווי מזון למשפחות, מארגנת פעילויות וסדנאות במחלקות הילדים וחוגגת איתם את החגים בשמחה ובאושר. כמו כן, מתנדבי העמותה מציינים מידי חודש ימי הולדת של ילדים מושתלי כבד ועורכים לכבודם מסיבת יום הולדת. בנוסף, העמותה הציבה במספר בתי חולים "ארון הפתעות" עם המון מתנות לילדים המאושפזים ולבני משפחתם.

נגישות